Potkala jsem Elffiho

Jak vycvičit draka 2 - recenze

22. června 2014 v 16:37 | Codename: KYB 130896 |  Recenze
Hiccup, Astrid, Ruffnut a Tuffnut, Snotlout a Fishlegs jsou zpět. Od děje prvního dílu uběhlo pět let a naši hrdinové nám vyrostli do krásy. Berk se stal doslova dračím rájem a všichni jsou šťastní. Tedy všichni až na Hiccupa. Od jedničky nám trošku zRebelkovatěl a nedokáže si představit, že by o svoji svobodu a toulky s Toothless přišel. Dokud mu otec neoznámí, že nadešel čas aby předal žezlo náčelnictví dál. Hiccup by však s tímto rozhodnutím ztratil možnost mapovat dosud nezmapované kraje, zkoušet své nové vynálezy a hlavně se jen tak flákat. Nad Berkem se navíc začínají stahovat černá mračna, neboť se blíží Drago Bludvist a jeho dračí armáda, s úmyslem podrobit si jak všechny draky, tak i lidi.

~~~ ČLÁNEK MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY ~~~

Jakožto ultimátní drakomil a velký fanoušek prvního filmu jsem skákala radostí, když jsem se dozvěděla, že tento rok má premiéru dvojka. Lístky jsem rezervovala okamžitě na začátku měsíce (rezervace nám sice nakonec propadla, ale seděli jsme přesně tam, kde jsem to předtím chtěla). Všechny recenze byly velice pozitivní a opravdu jsem se nemohla dočkat. Zbožňuju ten úžasný pocit, když sedím v kině, zhasnou světla a já se opět přenesu do svého oblíbeného světa. Je to jako se po dlouhé době vracet zpět domů.

Animace dvojky je nádherná. Opravdu okouzlující a jestli nedostane oscara, tak budu vážně naštvaná. Příroda a barvy jsou kouzelné, tak skutečně vypadající vodu jsem v animáku snad ještě nevyděla, vlasy, vrásky, kůže, chloupky a vousy či strniště hrdinů jsou dokonalá, jizvy jsou tak realistické, že si jich na první pohled ani nevšimnete (například u Snotlouta to chtělo 10 minut soustředěného zírání než jsem zjistila, že má u nosíku jizvičku) a draci, to je kapitola sama o sobě. Dračí kůže byla úžasně realisticky zpracovaná, mohli jste si všimnout každičké nerovnosti, každičké šupinky, každičké jizvičky. Velice chválím vlající ocasy a kůži na křídlech při letu, jemné pohyby křídel při manévrování. A dračí oči, v nich by se nejeden zahleděl navždy.

Soundtrack. Co říct k soundtracku. Kouzelný, úžasný, chytlavý. U titulní písničky Where No One Goes mi slzily oči radostí, u Stoikovy smrti a pohřbu jsem se zase neubránila pláči. A pak je tu svatební píseň Valky a Stoicka. Ze začátku zní velice smutně (avšak s nádherným textem), ale jakmile se trochu rozšoupne, najednou se vám chce vyskočit a zatancovat si spolu s hrdiny.

Postavy nám vyrostly a dospěly. Hiccupovo strniště je opravdu sladké (ono vlastně i strniště zbytku party). Jeho vztah s Astrid

(prosím, přestaňte do recenzí psát "Hiccupova kamarádka Astrid", kamarádi už přece dávnou nejsou)

není "umělý", jak bývá u animáčů zvykem, a roztomilý, zbožňuju ten detail, že všechny copánky mu upletla ona. Z Astrid se nám stala nádherná žena, která, jen tak mimochodem, umí skvěle napodobovat Hiccupa. Snotlout je rozkošný, ale bohužel zůstal ze všech nejmenší a Fishlegs nám zase porostl do šířky. Jejich nevyslyšených pokusů o získání Ruffnut mi přišlo trochu líto, ale na konci jí dali okusit vlastní medicínu. Ruffnut a Tuffnut jsou pořád ta thrlá dvojčata, jak je známe. Ruff se od prvního dílu moc nezměnila, zatímco Tuff nejenže vyhrál moji cenu za nejroztomilejší postavu dvojky a ze všech se v obličeji změnil nejvíce, ale také si nechal narůst dredy (och, roztomilý mladý muž s velkýma modrýma očima, dredy a strništěm, vrrrrau!). Valka, Hiccupova matka, je elegantní ale i divoká, tajemná a kouzelná, člověk s duší draka. A Eret. Ach Eret. Co napsat k Eretovi....

Celkově se mi film velmi líbil. Je to ten druh filmu, který se musí vidět víckrát. Napoprvé se kocháme tou krásou, ale potřebujeme ještě několik dalších zhlédnutí, abychom si všimli i detailů v pozadí. Děj je napínavý, zábavný a utekl velice rychle. Chvílemi mi přišlo, že až moc rychle. Zasmějete se, ale také si popláčete. Také musím kladně ohodnotit to, že tady skutečně umírali jak lidé, tak draci. Nekteří z draků, o které se Valka starala, byli zmrzačení. Smrt a zranění jsou v životě a v boji přirozené, avšak většina animáčů dá raději, kvůli dětem, přednost verzi, kdy všichni přežijí. Dnešní děti, zvyklé na akčňáky a střílečky, by to překously. A chyběla mi tam krev.

Ale protože žádný film nemůže být úplně dokonalý, má i tenhle pár záporů.

1. Hiccupova naivita. Už od začátku filmu mu všichni tvrdí, že s Dragem se vyjednávat prostě nedá, že jej neposlechne. On má ale vlsatní hlavu a stále věří, že jemu se to povede. Tento jeho sen se rozplyne ve chvíli, kdy s Dragem stojí tváří v tvář. Drago zotročí Toothless a přinutí jej zabít Hiccupa. Tady umírá Stoick.
  2. Stejně jako jednička je i dvojka, na můj vkus, přiliš krátka, než aby se mohl příběh pořádně rozvinout. Místy mi přišel až moc uspěchaný. Hodina a půl je pro draky prostě málo.

Hodnocení: 9/10

*toto je, prosím, stručná recenze*