Potkala jsem Elffiho

Želvy ninja 2014 - recenze

30. srpna 2014 v 22:55 | Křeček Izuru |  Recenze
Kdo by neznal příběh želviček. Čtveřice želvích brášků Leonarda,Raphaela,Donatella a Michelangela, kteří za pomocí látky zvané Mutagen zmutovaly do humanoidní podoby. Žijí v kanalizaci New Yorku, kde jsou vychováváni mistrem Třískou - ninjou zmutovaným do podoby obrovského potkana.

Společně s pomocí zrzavé reportérky April O'Neil bojují proti klanu Foot, vedeným tajemným Trhačem. Ve většině zpracování je tento základ víceméně stejný, avšak nový film od Jonathana Liebesmana a producenta Michaela Baye přináší několik změn. Tou nejvýraznější je podoba želv u nichž se grafici zřejmě inspirovali Shrekem.
Druhou nejvýraznější je, že želvy a Tříska(tehdy obyčejný potkan) zmutovaly díky laboratorním pokusům místo omylem rozlitého Mutagenu v kanalizaci. Dále také želvy na to, že jsou teprve teenageři, vypadají až příliš nabušeně (až na Donnieho, který je vyžle). Raphael by byl s rozběhem schopný prorazit ocelový plát. Trhač vypadá jako transformer a z April se stala tmavovlasá Megan Fox.
Vše začíná, když April cestou přes doky zahlédne několik členů klanu Foot, jak z nákladních kontejnerů (z důvodu, který jsem nepostřehla) odnášejí vzácné chemikálie. Náhle jsou někým přerušeni. April přispěchá blíže, aby hrdinu natočila, avšak toho už není. Snaží se o to povědět kolegům, ti z ní ale mají srandu. Až jednou klan Foot obsadí stanici metra, několik lidí (včetně April, která se velice logicky rozběhla směrem, odkud všichni lidé utíkali) pod záminkou zabití onoho hrdiny, který se jim snaží zmařit všechny plány. April hrdinu následuje a na střeše mrakodrapu zjišťuje, že není jeden, ale čtyři a dokonce želvy.
Následně zjišťuje, že jsou všichni v nebezpečí, neboť Eric Sacks, původní spolutvůrce želvího experimentu) chce ze želv Mutagen extrahovat, do New Yorku vypustit jím vytvořenou chemickou zbraň a mutagen prodávat jako protilék.
Spousta lidí na tehle film nadává. Nemám jim to za zlé, já jsem to dělala taky. Ale to bylo předtím, než jsem ho viděla. Když jsem se o něm dozvěděla, těšila jsem se, jelikož mám želvy vcelku ráda. Pak přišel trailer. Nelíbil se mi vzhled želv, nelíbila se mi Megan Fox, bála jsem se, co s filmem provede Michael Bay. Zvědavost ale zvítězila a když mi bylo nabídnuto, že mám možnost film vidět, příliš jsem nad tím nepřemýšlela a přijala. Film má sice hodně chyb a výčitek (potkani mají na předních tlapách čtyři prsty, Tříska se ninjutsu naučil z knižky, která spadla do kanálu, želvy sice zmutovaly z vodních, krunýř ale mají od suchozemských...) ale celkově se mi líbil. Spousta akce, vtip, maličcí mutanti, Donnie je jako jediný roztomilý...

Finální hodnocení: 6,5/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.